пʼятницю, 8 квітня 2016 р.

Читаємо з радістю

На успішність учнів впливає багато різноманітних факторів. Але одним із найважливіших є вміння свідомо, правильно, виразно та швидко читати. Дитина, яка не вміє добре читати, стикається із труднощами під час виконання домашніх завдань,  їй  нецікаво на уроках, вона приречена на розумову обмеженість і заучування матеріалу. Такий учень  не  буде активним читачем бібліотеки, не відчуватиме потреби спілкування з книгою, бо читання приносить йому не задоволення, а муку. Що таке читання  або   вміння   дитини   читати ? Це,  насамперед ,  наявність   інтересу  до читання, до  книги  як джерела пізнання. Виховати інтерес до  читання   неможливо  без  допомоги   батьків , їх ласки, турботи, мудрого слова, поради.
Практичні поради батькам молодших школярів щодо того, як досягти оптимальної швидкості читання

 Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Пам’ятьлюдини налаштована так, що запам’ятовується не те, що є постійним, а те, що миготить, тобто то є, то немає. Тому всі тренувальні вправи слід проводити короткими порціями, але зі значною частотою.  Не  можна казати: «Доки не прочитаєш, з-за столу не виходь». Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п’ятьхвилин.
«Вуркітливе» читання було основним елементом при навчанні в школі В.Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю впродовж п’ятихвилин.
Гарні наслідки має читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам’яттю, і вісім годин сну людина перебуває під їхнім впливом. Ще 200 років тому казали: «Студент, науками живущий, учи Псалтирь на сон грядущий».
 Часто ми радимо дитині прочитати вірш на ніч і покласти книгу під подушку. Ця рекомендація означає одне: останнє враження дня залишається в пам’яті  на  всю ніч.
Якщо дитина не любить читати, то їй найкраще підійде щадний режим читання: дитина читає 1 – 2 рядки й отримує короткочасний відпочинок. Таку можливість  дають  книжки з великими картинками й одним – двома реченнями внизу.
Розвиток  техніки  читання сповільнюється через слабку оперативну пам’ять. Дочитавши до четвертого слова,  учень   уже  не пам’ятає першого. Корисні такі вправи: багаторазове читання,  читання  будь-якого тексту в  темпі  скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.
Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням із максимально  доступною  швидкістю. За командою «Блискавка» дитина читає з прискоренням протягом 20 секунд, надалі тривалість збільшують до 2-х хвилин.
Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дітям, а діти намагаються читати мовчки, стежити та встигати за дорослим.
Вправа «Хто швидше?». На стіл кладуть картки зі статтею. Потрібно знайти конкретне речення в одній із  карток , « ковзаючи » очима по  тексту .
Вправу «Губи» використовують із  метою  чіткого розмежування дітьми читання  мовчки  та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при читанні. За командою « Читати  мовчки» діти прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губів.
Таким чином,  батьки  можуть вибрати одну з форм  або  чергувати перелічені форми та методи роботи, щоб постійно підтримувати інтерес до читання молодшого школяра.

 «Книга – могутній вихователь. Школа виховує в дітей любов до книги, знань, науки. Але нехай  цей  могутній вихователь іде поряд із дитиною і в сім’ї. Створюйте, дорогі батьки,  духовне  багатство сім’ї – сімейну бібліотеку. Нехай найдорожчим подарунком для вашої дитини буде книга, дорогі батьки.»

Немає коментарів:

Дописати коментар