Чашка кави з психологом





















Про булінг































За порадою до психолога. Профілактика суїциду серед неповнолітніх.



Булінг в учительській: як розпізнати і запобігти



6 захопливих лекцій про психічне здоров’я на TED



Я 24/7 зі своєю сім’єю в одній квартирі. Що робити, аби вберегти стосунки під час карантину?



Як стрес, мотивація та прокрастинація впливають на навчання



Консультації онлайн в дірект.
Скануйте візитівку. 





Навчання вдома: практичні поради для вчителів від психологині Світлани Ройз




10 фраз, які повільно, але впевнено вбивають хороші стосунки з дітьми



6 причин, чому читання вголос дивовижно впливає на дітей: дослідження



Ідеї для батьків: що робити, щоб за літо діти не забули вивчене





ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ, ЯКЩО ВИ НЕ ПОРЯД





майндфулнес у школі










Чому помилки – це круто, а невдачі можуть привести до успіху







П’ять речей, які батьки не мають права робити в соцмережах







Прості способи виправити погану поведінку




Як допомогти дитині адаптуватися до школи після літніх канікул
       


мам, ...


Як дітям упоратися зі страшними новинами




Про асертивність




Про дитячий гнів




Погляд дитини на маму, що кричить

Відповідальність і діти

Як виправити зухвалу поведінку дитини

48 ФРАЗ, ЯКІ ПОТРІБНО ГОВОРИТИ ДІТЯМ

Щоб у вашої дитини були яскраві спогади про дитинство, то...

  • пускайте сонячні зайчики
  • трясіть олівець, щоб здавалося, що він став гнучким
  • малюйте крейдою на асфальті
  • влаштовуйте змагання з водяними пістолетами
  • пускайте мильні бульбашки
  • Дивіться на хмари і придумуйте, на що вони схожі
  • просто проводьте час разом, фантазуйте, грайте, творіть


Як виростити високоінтелектуальну дитину




Перелік рис, притаманних хорошій мамі


Як хлопчиків зацікавити читанням






Психологія молодшого школяра


Казкотерапія для дітей: велика сила казок



Чому важливо вкладати дитину спати не пізніше 21:00


Усе своє дитинство ми чули фразу: “Дев’ять годин. Дітям пора спати”!
Поступово звички міняються, причому не лише у дорослих, але і у дітей. Якщо раніше в 9 вечора ми вже лежали в ліжку, то сучасну дитину в цей час важко умовити навіть надіти піжаму.
Дитина повинна лягати спати рано. І не потрібно ніяких виправдань! Це необхідно тому, що гормон росту починає вироблятися в четвертій стадії сну, тобто приблизно в 00:30 годин, якщо лягти рівно в 21:00. Якщо дитина лягає спати дуже пізно, у неї залишається менше часу на вироблення цього гормону що серйозно впливає на її ріст.
До того ж, згідно з експериментами в цій області, діти з правильним режимом сну більше сконцентровані на уроках і краще запам’ятовують матеріал. Ще один значний плюс в тому, що діти з режимом мають менший ризик розвитку хвороби Альцгеймера в дорослому віці, оскільки, за словами лікарів, є тільки дві речі, які уповільнюють цю хворобу: сон і фізичні вправи.
Стежити за звичками свого чада ― завдання батьків. Ясна річ, що ви працюєте увесь день і єдиний час, коли можна відпочити, доводиться на вечір. Але не варто забувати, що діти переймають усі звички дорослих, тому у ваших інтересах простежити за режимом дитину. Адже це неодмінно позначиться на його майбутньому, як фізичному, так і психічному.







Батькам про кризу 7 років

     Розвиток дитини є нерівномірним. На одних етапах зміни у дитячій психіці відбуваються повільно та поступово (стабільні періоди), на інших - бурхливо й швидко (критичні періоди). 
     Криза настає непомітно, дуже важко визначити момент її початку й завершення. Апогей кризи ми, батьки, бачимо й перетворюємо його у "важковиховуваність". Певно, читаючи попереднє речення, згадали моменти, коли ваша дитина буває некерованою... А може саме зараз у вашої дитини криза, може саме зараз ви потрібні їй...
Криза семи років
     Це перехідний період, це криза саморегуляції. Трішки розглянемо "симптоми". 
1. Втрата безпосередності поведінки. Між бажаннями та вчинками вклинюються внутрішні переживання щодо правомірності чи доцільності своїх дій.
2. Манірність поведінки. Намагаючись виправдати сподівання дорослих, дитина відверто демонструє навіть ті позитивні якості, які їй не властиві.
3. Симптом "гіркої цукерки". Дитині погано, але вона намагається це приховати.
     Семирічна дитина не може стримувати свої емоції, почуття, не вміє керувати ними. Тому виникають труднощі у вихованні, дитина замикається в собі й часто стає некерованою. І лише батьки, батьківська любов, розуміння, терплячість можуть стати помічниками у виході з цієї кризи. Пам'ятайте, що неправильне виховання, неприйняття дитини, гіперопіка, егоцентризм можуть викликати невротичні реакції у дітей. 
Найкращий "лікар" - це батьківська любов!!!






Агресивна дитина

   З кожним роком до школи приходить все більше дітей з нестійкою поведінкою, яка переростає у агресію. Та й досить часто зустрічаються перетворення з "хорошого хлопчика" на задеркуватого...
   Прояви люті з елементами агресивної поведінки вперше спостерігаються тоді, коли бажання дитини з якоїсь причини не виконуються. Перешкодою до виконання бажання є заборона чи обмеження зі строни дорослих. Як правильно поводити себе в таких ситуаціях? Бажано перевести активність дитини у інший напрямок. Відволічіть її увагу від предмета бажання чимось іншим.
   Велике значення для прояву агресії у молодшому шкільному віці має популярність дитини серед однолітків. Не маючи адекватних засобів спілкування у групі, дитина намагається кулаками зайняти лідерство. 
    Безумовно, якщо ви помічаєте у своєї дитини прояв агресії, необхідно ретельно аналізувати її причини. 
   Пропоную поради для досягнення успіху при спілкуванні з такими дітьми:
- Пам'ятайте, що заборона й підвищення голосу - найменш ефективні способи подолання агресії. 
- Дайте дитині можливість виплеснути свою агресію, дозвольте їй "побити" подушку або розірвати "портрет" її ворога.
- Показуйте дитині власний приклад ефективної поведінки.
- Не соромтесь зайвий раз приголобути свою дитину. 
Я завжди пропоную батькам змайструвати для дітей ляльку Бобо (з підручного матеріалу, зі старої подушки тощо). Таку ляльку дитина може спокійно бити, виміщуючи на ній накопичені за день негативні емоції. Безболісно проявивши свою агресію, дитина стає більш спокійною у повсякденному житті.





Завдання: максимально швидко назвати колір надрукованих слів, а не прочитати самі слова. Повторіть кілька разів, щоб зрозуміти, чи можете ви покращити концентрацію своєї уваги





Тест “Обери свій колір ” дозволить вам дізнатися про себе більше. Подумайте, будь-ласка, який із названих нижче кольорів найбільш приємний вам останнім часом, і виберіть його як ваш, потім прочитайте інтерпретацію. Кольори: Зелений, Червоний, Фіалковий, Синій, Жовтий, Коричневий,Чорний, Сірий.
Зелений. Його вибирають люди, які вважають себе реалістами. Вам не позичати волі, наполегливості і цілеспрямованості. Здається, ви народжені для того, щоб керувати іншими. Точна пам’ять, уміння чітко і ясно викладати думки-ваші сильні сторони. При цьому ви зі смутком помічаєте, що не всі розуміють ваші благородні наміри-це дратує. Будьте обережні: навчіться розслаблятися і не бачити невдач.
Червоний. Оптимісти і життєлюби завжди обирають цей колір. Прагнучи успіху, ви зазвичай досягаєте результату в будь-якій діяльності. У вас постійне бажання активних дій, ініціативи, конкуренції в роботі, спорті тощо. Ви живете теперішнім, керуючись у житті принципом «переживати неприємності по мірі їх надходження». У вас часто з’являється бажання кардинально змінити сферу діяльності.
Фіалковий. Ви чуттєві, чарівні, привітні. Зовнішній світ з його грубими реаліями не викликає у вас симпатій. Ви намагаєтеся жити у своїй, створеній уявою країні, де є місце романтиці, сентиментам, справжній дружбі і ніжним стосункам. У вас особлива потреба в тонкому розумінні з боку партнера. Вам хочеться, щоб усі оточуючі помічали і позитивно оцінювали вашу чарівність. Усе таємничо-містичне викликає в вас жвавий інтерес. Ви любите, відчуваєте і розумієте справжнє мистецтво.
Синій. Його вибирають люди з урівноваженим характером, схильні до споглядальності. Вам властивий спокійний, розмірений спосіб життя, потяг до гармонії і задоволеності. У вашому житті не має місця гармидеру і поганому настрою; події розвиваються плавно, відповідно до традицій. Ви відданий партнер і дуже вразливі у питаннях, що торкаються кохання і одруження. Ви розгублюєтесьу ситуаціях, які швидко змінюються. Ви сором’язливі, слабкі, але небезпечні коли хтось стає у вас на дорозі.
Жовтий. Символічно, що жовтий колір відповідає теплу сонця, духу щастя, свободи. Ви живете очікуванням щастя у всіх його незчисленних проявів. Від вас віє оптимізмом і приязністю,але ваша постійна посмішка часто виявляється маскою, за якою приховується внутрішня напруга і бажання уникнутитруднощів. Ви хочете поваги і можете бути прикладом працьовитості, але наполегливість і старанність приходять до вас епізодично, час від часу. Ви рідко перебуваєте у спокої, весь час шукаєте чогось нового і схильні до змін заради змін.
Коричневий. Якщо у вас з’явилася любов до коричневого кольору, то це означає, що у вас з’явилася маса проблем,подолати які, ви не в змозі. Це може бути конфліктна атмосфера в колективі, дискомфорт в особистому житті, чи важка хвороба. Вам явно не вистачає того, що англійці називають «мій дім-моя фортеця», тобто місця де можна відчути себе у безпеці. У будь-якому випадку, вам необхідний відпочинок і спокій, доброзичливе оточення.
Чорний. Зазвичай його обирають люди, пов’язані з підприємницькою діяльністю. У багатьох випадках вибір чорного обумовлений традиціями і тенденціями у моді і в цьому випадку мова йде про колір не улюблений, а скоріше модний. При цьому якщо ж вам все-таки подобається чорний колір сам по собі, це означає, що теперішній період життя складається не найкращим чином у будь-який момент може статися спалах екстремальної поведінки, про який потім доведеться жалкувати. Ви наполегливо намагаєтеся відстоювати свою точку зору, драматизуєте ситуацію, вимоги до себе вважаєте завищеними, повстаєте проти своєї долі і схильні діяти нерозсудливо.
Сірий. Вам властива доля самолюбства, яка багато в чому визначає ваші вчинки. Ви здатні ефективної і плідної діяльності.Можливо, оточуючі вважають вас непересічною особистістю, але лише собі ви можете зізнатися, що всі ці досягнення-тільки результат втечі від хвилюючої вас проблеми. Ви здатні приховувати свої істинні наміри і досягати своїх цілей, залишаючись при цьому ніби в стороні від того, що відбувається. Кар’єра політика чи бізнесмена може виявитися дуже вдалою.

30 порад батькам школярів молодших класів
















Поради батькам

1. Дорогі батьки, пам’ятайте, що ви самі запросили мене до своєї сім’ї, тому зробіть так, щоб я відчув свою важливість і потрібність, своє місце у планах нашої родини.
2. У моїх очах усе виглядає по-іншому, тому прошу вас, терпляче пояснюйте мені: що, коли і чому? Допоможіть зрозуміти різницю між добром і злом, правдою і неправдою.
3. Крім одягу та їжі, мені потрібні душевне тепло, сердечність та ваша любов, тому прошу, зробіть так, щоб я ніколи не боявся втратити її. Але й не давайте зайвих обіцянок, бо не завжди їх можете виконати. Я можу втратити довіру до вас.
4. Мої рученята ще маленькі, тому не чекайте від мене досконалості. Але й не виконуйте за мене роботу, бо я виросту з переконанням у своїй неспроможності виконати завдання згідно з вашими очікуваннями.
5. Я вчусь у вас усього: слів, інтонацій голосу, манер. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Тому навчіть, будь ласка, кращого. Пам’ятайте, що ми разом невипадково, ми маємо допомагати один одному.
6. Щоб добре розвиватися, мені потрібне перш за все ваше заохочення, а не постійний тиск. Навчіться вислуховувати мене, бути терплячими, не поспішайте закінчувати фрази, не перебивайте і не підганяйте. Оцінюйте тільки мої вчинки і не лише критикуйте, але й хваліть. 
7. Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на них учився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення в дорослому житті.
8. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилась на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.
9. Не застосовуйте силу до мене, це привчить мене до думки, що з позиції сили можна все вирішити. І не акцентуйте увагу на моїх “поганих звичках”. Це тільки буде надихати мене далі робити те ж саме.
10. Не робіть зауважень у присутності інших людей. Я більше і краще зрозумію все, коли ви спокійно поговорите зі мною віч-на-віч.

Любі мої, я вас дуже люблю! Покажіть, що ви також мене любите!




Три способи відкрити дитині свою любов:

1. Слово.

Називайте дитину ласкавими іменами, придумуйте домашні прізвиська, розповідайте казки, співайте колискові, і нехай у вашому голосі звучить ніжність, ніжність і тільки ніжність.

2. Дотик.

Іноді достатньо взяти дитину за руку, погладити по волоссю, і поцілувати, щоб вона перестала плакати і вередувати. А тому, як можна більше пестіть свою дитину, не звертаючи уваги на поради досвідчених батьків. Психологи дійшли висновку, що фізичний контакт з матір'ю стимулює фізіологічний та емоційний розвиток дитини. Переласкати її, вважають психологи, неможливо.

3. Погляд.

Не розмовляйте з дитиною, стоячи до неї спиною або впівоберта, не кричіть їй з сусідньої кімнати. Підійдіть, подивіться дитині в очі і скажіть те, що хочете.



Пам'ять дитини

Пам'ять - фіксація, збереження і наступне відтворення людиною її досвіду.

Молодший шкільний вік є сенситивним періодом для розвитку пам'яті, коли особливо динамічно змінюється співвідношення мимовільного й довільного запам'ятовування. Інтенсивно розвивається довільна пам'ять, хоча мимовільна теж активно використовується. Довільне запам'ятовування буває найпродуктивнішим тоді, коли запам'ятовуваний матеріал стає змістом діяльності школярів. Під впливом навчання у цьому віці активно формується логічна пам'ять, яка відіграє основну роль у засвоєнні знань.

Часто  причиною низької успішність у навчанні дітей є їх слабка пам'ять, погане запам’ятовування матеріалу.

Методика «Визначення типу пам'яті» у молодших школярів. Мета: визначення переважаючого типу пам'яті. 
Обладнання: чотири ряди слів, записаних на окремих картках; секундомір. 
Для запам'ятовування на слух: машина, яблуко, олівець, весна, лампа, ліс, дощ, квітка, каструля, папуга. 
Для запам'ятовування при зоровому сприйнятті: літак, груша, ручка, зима, свічка, поле, блискавка, горіх, сковорідка, качка. 
Для запам'ятовування при моторно-слуховому сприйнятті: пароплав, слива, лінійка, літо, абажур, річка, грім, ягода, тарілка, гусак. 
Для запам'ятовування при комбінованому сприйнятті: поїзд, вишня, зошит, осінь, торшер, галявина, гроза, гриб, чашка, курка. 

Порядок дослідження. Учня повідомляють, що йому буде прочитаний ряд слів, які він повинен постаратися запам'ятати і по команді експериментатора записати. Читається перший ряд слів. Інтервал між словами при читанні – 3 секунди; записувати їх учень повинен після 10-секундної перерви після закінчення читання всього ряду; потім відпочинок 10 хвилин. Пропонуємо учневі про себе прочитати слова другого ряду, які експонуються протягом однієї хвилини, і записати ті, які він зумів запам'ятати. Відпочинок 10 хвилин. Експериментатор читає учневі слова третього ряду, а досліджуваний пошепки повторює кожне з них і «записує» в повітрі. Потім записує на листку слова, що запам'яталися. Відпочинок 10 хвилин. Експериментатор показує учневі слова четвертого ряду, читає їх йому. Досліджуваний повторює кожне слово пошепки, «записує» в повітрі. Потім записує на листку слова, що запам'яталися. Відпочинок 10 хвилин. 
Обробка і аналіз результатів. Про переважаючий тип пам'яті досліджуваного можна зробити висновок, підрахувавши коефіцієнт типа пам'яті (С). 
C= а/10, де а – кількість правильно відтворених слів. 
Тип пам'яті визначається по тому, в якому з рядків було більше відтворення слів. Чим ближче коефіцієнт типу пам'яті до одиниці, тим краще розвинений в учня даний тип пам'яті. 



Успішному запам'ятовуванню сприяють такі чинники: настанова на запам'ятовування, наявність стійкої, концентрованої уваги та інтересу до матеріалу, сприятливий емоційний стан. На якість запам'ятовування впливає і обсяг матураілу: і дроблення на дуже малі одиниці, і сприймання відразу дуже великої кількості інформації не є раціональним.
Удосконалення пам'яті вимагає постійних тренувань. Тренуючи пам'ять, кожного разу потрібно виявляти наполегливість та впевненість, постійно домагатись поліпшення результатів запам'ятовування. 


Раціональні прийоми розвитку пам’яті:
- важливою умовою продуктивного запам’ятовування і тривалого зберігання є правильний розподіл повторень в часі;
- найкращий вид повторення – це включення засвоєного матеріалу в подальшу пізнавальну діяльність щоразу в нових зв’язках;
- початок і кінець інформації запам’ятовується краще, середина засвоюється гірше. Враховуй “ефект краю”;
- краще запам’ятовується наочний матеріал, який розміщений в верхньому лівому куті;
- особливості пам’яті пов’язані з емоційним станом учня і наскільки він комфортно себе відчуває. Важливо, щоб дитина відчувала позитивні емоції.


Пам’ятка
Приготування уроків починай з роботи над віршем.
Тихо прочитай вірш вголос. Пам’ятай, що ти читаєш вірш, щоб запам’ятати. Не пропускай незнайомі слова.
Голосно читай вірш. Злови ритм і мелодію вірша.
Прочитай вірш втретє.
Через 2 хвилини повтори вірш вголос. Уяви собі ті події, які є вписані в вірші.
Через 3 години повтори 2-3 рази, не заглядаючи в книгу.
Перед сном повтори ще раз.
Вранці прочитай з книги і розкажи напам’ять.

Читання – ще один дієвий спосіб розвивати пам’ять. Коли ми читаємо, ми змушуємо наш мозок працювати, а також збільшуємо свій словниковий запас, адже запам’ятовуємо, що означає те чи інше слово. Під час читання, наша уява візуально відтворює щойно прочитане, а це допомагає запам’ятовувати текст, отже зміцнює пам’ять.
Все , що не влаштовує нас в інших , дозволяє зрозуміти самих себе .
Карл Юнг

2 коментарі: