Конспекти уроків 1 клас





Закріплення звукового значення букви «ща». Опрацювання тексту.



Навчання грамоти. Українська мова. НУШ Корекційно-рефлексійний урок



НУШ 1 клас Математика Тема: "Додавання і віднімання 1 у межах 20. Розв’язування задач."



Ранкове коло "Професії" НУШ 1 клас



НУШ 1 клас Математика Тема "Десяток. Розв’язування задач."



Складання й розв'язування задач. Діаграма.


Переставний закон додавання



НУШ Математика. 1 клас. Обчислення виразів. Розв'язування задач.


НУШ Мовно-літературна галузь Читання Тема "Звук [л], буква "ел".



Щоденні 5 Картки-завдання для усвідомлення почутого


НУШ 1 клас Математика Тема "Вираз. Значення виразу. Додавання й віднімання."



НУШ 1 клас Математика Тема "Довжина. 1 сантиметр."



НУШ 1 клас Ранкове коло Тема "Осінь"


Нуш 1 клас Мовно-літературна галузь Тема" Письмо великої букви А."


НУШ 1 клас Мовно-літературна галузь. Тема: "Закріплення звукового значення букви «а». "


НУШ 1 клас. Математика. Тема "Число і цифра 3"


НУШ 1 клас. Навчання грамоти. Тверді й м’які приголосні.


НУШ Конспект уроку Навчання гармоти. Читання Тема "Мовні й немовні звуки"



НУШ Мовно-літературна галузь. Навчання грамоти. Українська мова.


НУШ. Конспект уроку математики. Тема " Складання й розв'язування задач за схемами та малюнком."



НУШ. Конспект уроку навчання грамоти: письмо. Тема "Письмо рядкової д"



padlet Ранкове коло+конспект уроку



НУШ. Кейс на урок навчання грамоти. Читання. Тема "Звуки [д], [д'], позначення їх буквою Д."


НУШ. Математика. Тема: Вирази. Сума. Назви чисел при додаванні. Обчислення виразів за числовим променем.



НУШ. Навчання грамоти. Письмо. Тема: Письмо рядкової букви р.




НУШ. Конспект уроку навчання грамоти. Читання. Тема "Звуки [р], [р’], буква «ер». Читання складів і слів із буквою р."



НУШ Дизайн та технології. Тема "Пластилін та його властивості. Ліплення казкових героїв."

Конспект уроку математики в НУШ з використанням навчального посібника «Математика 1 клас. Частина друга»



НУШ Інтегрований урок письма, природознавства, образотворчого мистецтва на тему "Зима в природі. Повторення написання вивчених букв.


Конспект уроку Навчання грамоти. Письмо. "Письмо великої букви У."



Конспект уроку математики. Тема: "Число і цифра 6. Утворення числа 6."


Конспект уроку Навчання грамоти. Читання. Тема"Звук [м], буква М."



Перший урок 2016-2017 н.р.                                                          Дата  01.09.2016.
2 клас
Тема: Та земля мила, де мати народила.
Мета: доповнити і поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, уяву , комунікабельність, пізнавальну активність; формувати громадянські якості, патріотизм, людяність, працьовитість, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу ; виховувати любов і повагу до Батьківщини – України, її символів, обрядів, традицій; викликати бажання бути корисними для  зміцнення та процвітання України; налаштувати учнів на плідну роботу протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, психологічний клімат в класі.
Хід уроку:
І Організація класу                  
1.     Привітання
Увага! Увага! Скінчилось літо!                               
А скільки пригод неймовірних прожито!
Поїздки до моря, веселі пригоди,
Ігри та сонце, дарунки природи!
Ось перший дзвоник гучно вам лунає, —
Це школа щиро кожному бажає
Навчатись із натхненням, із любов’ю,
І бути всім родиною одною.
2.     Вступне слово вчителя
Дорогі діти, я рада вас вітати у цьому світлому прекрасному класі з початком нового навчального року! Хочу побажати вам цікавих подорожей по Країні Знань. Впевнено крокуйте, відкривайте все нове і цікаве. В добру путь!
А зараз розпочнемо наш перший урок.
ІІ МНД
Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної
людини. А про що саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш Павла Тичини.
Х*ч м*л*й, я не*ел*кий,
З*т* д*б*е *н*ю,
Щ* к*ай р*д*ий – Ук*а*н*,
Я ї* к*х*ю.
(Хоч малий, я невеликий,
Зате добре знаю,
Що край рідний – Україна,
Я її кохаю.)
Україна…В одному цьому слові для нас бринить чарівна , ніжна, мелодійна
музика.
Босоніж стежка побіжить
Левадою в городи…
Як любо тут, як славно жить
Серед цієї вроди.
Кохаю край мій дорогий,
Що зветься Україна.
Вітчизні хочу я своїй
Зрости достойним сином.
«Аукціон слів»
Україна…Яка вона? Пропоную вам дібрати ознаки до слова «Україна». (Україна
рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна,неповторна)
ІІІ Повідомлення теми
Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і
сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо
просторами нашої неньки – України і відчуємо, що ми справжні українці.
Пісня Ксенії Ващишин України моя

ІV Робота над темою уроку
Діти! Влаштовуємося зручніше і вирушаємо в уявну подорож рідною Батьківщиною. А подорожувати ми будемо літаком, який легко перенесе нас в будь-яку частинку країни. Приготувались! Рушаймо!
Ми пролітаємо над густими зеленими лісами, глибокими синіми річками, над широкими степами і зупиняємось у далекому минулому
1-а зупинка «Моя рідна країна»
Вітчизна, Батьківщина…Україна, рідна ненька. Земля-годувальниця, земля - рідна мати… Які прекрасні ці одвічні слова! Велика, священна любов до Батьківщини жила і житиме в усіх чесних і щирих серцях.
Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа – 604 тис. кв.
метрів. На території України проживає понад 110 національностей. Чисельність
населення становить близько 43 млн. осіб. Гори: Карпати (Говерла – найвища гора).
Річок близько 70 тис. Найбільші – Дніпро, Дунай, Дністер Південний Буг, Сіверський
Донець. Найбільші і найвідоміші озера: Світязь, Синевир, Ялпуг.
(Пізнавальна бесіда супроводжується показом на карті.)
Учень Ерік
Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи.
І це – незалежна моя Україна.
Тут гори Карпати, степи і ліси.
Учениця Яна
Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,
Озера блакитні та клімат м’який.
Козацькая слава повік невмируща
Та шлях до свободи, завжди нелегкий.

А ми поспішаємо далі. Літак переносить нас в Київ. Там є багато університетів, академій.
2-га зупинка Ерудитів
Робота в групах
Пригадайте правила роботи в групах (можна роздрукувати)
Визначте організатора
Уважно прочитати завдання
Говорить один
Вислухати кожного
Не перебивати
Правило піднятої руки

А зараз ми перевіримо як добре ви знаєте країну, в якій живете. Вашій увазі
пропонується картка «Люби, вивчай свій рідний край».
• Як називається наша Батьківщина? ( Україна)
• Яке найважливіше місто України? (Київ)
• Найдовший у світі музичний інструмент. (Трембіта)
• Герб України. (Тризуб)
• Чому Черкащину називають шевченківським краєм? (Тому що там народився
Т. Шевченко)
• Дерево - народний символ. (Верба)
• Як називається урочиста пісня, що є символом держави? (Гімн)
• Найвища гора України. (Говерла)
• Брати- боксери в Україні. (Брати Кличко)
• Грошова одиниця України. (Гривня)
• Колір прапора України. (Блакитно – жовтий)
• Розписані великодні яйця. (Писанки)
• Найбільша річка України. (Дніпро)
• Швидкий український танок. (Гопак)
• Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї
національності. (Леся Українка)
• Кущ – символ рідного краю.(Калина)
• На якій вулиці знаходиться твоя школа?
• Яка річка протікає через твоє місто?(Гуска)
Перевірка
Група презентує свої відповіді, якщо є помилки, то інша група допомагає і їм зараховується додатковий бал.

- Дітки, ви справжні українці, тому що ще маленькі, а вже так багато знаєте про
країну, в якій живете. Але ми не зупиняємося на досягнутому, а впевнено
рухаємося вгору і прагнемо ще більше пізнати рідний край.
- Тож займаємо свої місця і подорожуємо далі. Наступна зупинка – «Україна –
незалежна держава».

3- тя зупинка «Україна – незалежна держава»
Україна – країна, де найбільше люблять волю, країна довгої вікової боротьби за
неї.
Цього року 24 серпня ми відзначили 25 років Незалежності України.
24 серпня 1991 року Верховна рада проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави.
(Невеличка розповідь вчителя про здобуття Україною незалежності. Вчитель може зазначити, що й сьогодні доводиться нашим солдатам боротися за незалежність на Сході країни.)
Україна має свою Конституцію – Основний закон, правила, за якими живуть українці.
Виборовши свою волю, Україна має і свої державні символи

Учень Олексій
Наш прапор
Небеса блакитні
сяють з глибини,
а пшеничні й житні
мерехтять лани.
Прапор наш, як літо,
в сонці майорить —
по долині жито,
по горі блакить.

Учениця Вікторія
Державний Гімн
Слова палкі,
Мелодія врочиста, -
Державний Гімн
Ми знаємо усі.
Для кожного села,
Містечка, міста –
Це клич один
З мільйонів голосів.
Це наша клятва,
Заповідь священна,
Хай чують
Друзі й вороги,
Що Україна вічна,
Незнищенна,
Від неї  лине
Світло навкруги.

Учень Назарій
Наш герб – тризуб, це воля, сила,
Наш герб – тризуб! Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,
Добро і пісню несемо ми людям.

Гра «Конверт запитань» (на столі лежить конверт, учні підходять і
дістають з конверта аркуші із запитаннями та відповідають на них.)
1) Коли звучить Гімн України? (Під час урочистих подій, а також о 6 годині
ранку по Українському радіо.)
2) Хто написав текст Гімну України? (Павло Чубинський.)
3) Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня.)
4) Що символізує тризуб? (Тризуб символізує волю, славу, силу.)
5) Коли святкують День Конституції України? (28 червня.)
6) Що символізують кольори українського прапора? (Блакитний – небо, жовтий
– пшеничне поле.)

Ви ще раз продемонстрували свою любов до рідної держави своїми знаннями. А наша мандрівка продовжується. Ми линемо над мальовничими краєвидами неньки – України і зупиняємось, щоб більше дізнатися про дивні місця, які є на Україні.
Перегляд мультфільмів «Це наше і це твоє»
Про що ви дізнались з відео? Що для вас нове? Що було відомо?
А скільки ще незвіданого таїть в собі наша неповторна Батьківщина. Будемо рухатися далі, милуючись красою і унікальністю рідного краю.
І наша наступна зупинка «Українська народна символіка».

 4-та зупинка «Українська народна символіка»
Народні символи – це те, що найбільше любить і цінує народ. Їх вишивають на полотні, про них складають вірші, пісні, легенди, використовують у звичаях та обрядах. Є загальновизнані народні символи. Народні символи України є рослинні і тваринні. До рослинних символів належать калина, верба, дуб, тополя, барвінок, чорнобривці. Вони здавна уособлюють красу нашої України, духовну міць народу, засвідчують любов до рідної землі. Тваринних символів у нас також є багато. У княжі часи улюбленою твариною був тур. У козацькі часи - кінь. У багатьох думах, піснях оспівували козака і тут же згадували його коня. Але найулюбленішими тваринними символами є птахи. Люди вважали, що навесні душі померлих в образі птахів повертаються на землю.
Національні символи та обереги України
Жито – символ життя. Це знак добробуту і злагоди в сім'ї.
Барвінок – символ вічності.
Калина – символ краси, кохання, щастя.
Верба – символ журби.
Лелека – символ сімейного затишку і благополуччя.
Соловей – символ веселощів, задоволення.
Український віночок – є частиною українського національного костюма. В давнину їх носили тільки дівчата. Плели з живих квітів. Вважалось, що в них є чаклунська сила, здатна захистити від будь-якого лиха. Тому український віночок не просто прикраса, а й оберіг. Традиційно український віночок прикрашали різнокольоровими стрічками. Кожен колір мав свою символіку. Так, коричневий – це символ землі, жовтий – символ сонця, синій – символ неба і води, зелений – символ мудрості, рожевий — символ врожаю, малиновий – символ здоров'я, фіолетовий – символ мудрості.
Вишитий рушник – стародавній оберіг дому. З рушником зустрічали гостей, молоді ставали на рушник під час шлюбного обряду. Вважалося, що візерунок вишивки оберігає від лиха та захищає від хвороб. Червоний колір символізує любов, а чорний – журбу. Щоб перевірити, як добре ви знаєте народні символи вам пропонується розгадати кросворд.


Гра «Продовж прислівя»
Без верби й калини нема … (України)
Людина без Батьківщини — як соловей без … (пісні)
Всюди на світі добре, а вдома … (найкраще)
В чужім краю і солов’ї не … (цвірінькають)

Людина народжується на світ і разом із життям отримує в спадок, мабуть, найбільше і найцінніше багатство – Батьківщину. Її не вибирають за смаком і бажанням, так само, як і не вибирають собі неньку. Вітчизна, як рідна мати, - це наша доля.
Ось і добігає до кінця наша подорож.  Літак повільно підносить нас до останньої зупинки під назвою «Вінок любові до України».
5-та зупинка «Вінок любові до України»
Діти, зараз візьміть підготовлену вами квітку, подумайте, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні (Я бажаю любій Україні добра, миру, безпеки, процвітання, щастя тощо) і по черзі прикріпіть свою квітку по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання. Таким чином ми сплетемо вінок для нашої Батьківщини. Нехай квітне, процвітає. (Діти виконують завдання).

V Узагальнення
. Нам є чим пишатися. Тому що:
- Україна – найбільша країна, територія якої знаходиться повністю в
Європі.
- Географічний центр Європи заходиться неподалік містечка Рахів.
- Українці зробили найбільший келих шампанського у світі.
- Найдовший у світі тролейбусний маршрут 96 км з’єднує Ялту та
Сімферополь.
- Хрещатик – найкоротша центральна вулиця Європи. Її довжина усього
1225 м.
- Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться у м. Києві і
сягає 105,5 м.
- Трембіта – найдовший музичний інструмент у світі.
- Українці розробили літак Ан-225 «Мрія» із найбільшою у світі
вантажопідйомністю.
- В Україні зосереджено чверть світового запасу чорнозему.
- Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на
160 тис. га.
- Пам’ятники Т.Г. Шевченку встановлено більш ніж у 1200 містах світу і
за кількістю поступаються лише Будді.
Отже, пишаймося тим, що ми – українці! Наша сьогоднішня гра
відбудеться у вигляді подорожі. Ми з вами пройдемо кілька станцій:
VІ Підсумок
Вчать вірш
Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,
Бо щастя жити ти мені дала.
Для мене ти одна і рідна, і єдина!
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!
Ось і завершився наш урок.
Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. Україна – це ви! То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями прославляйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України.
Безумовно, багата наша Батьківщина. Стільки цікавих місць, корисних природних ресурсів та неймовірно красивих культурних реліквій береже вона в собі.
Під час цього навчального року ми з вами познайомимося з мальовничими куточками нашої держави, полинемо в далеке історичне минуле і спробуємо зазирнути у майбутнє, відвідаємо багато цікавих місць та познайомимося зі славетними українцями, які відкрили ім'я України усьому світові, показали її багаті таланти та свободолюби вий дух.
Бережіть свою Батьківщину, любіть свій рідний край, бережіть природу, прикрасьте нашу країну своїми добрими вчинками, щоб і ваше імя, ймення вашого роду звучало у віках лише з добрим словом.

Шануйте батька й неньку, допоможіть другові у біді, подайте руку допомоги тому, хто цього потребує, і тоді здійметься Україна з колін, розправить широкії крила і гордою птахою летітиме до волі, щастя та свободи.
Вчіться невпинно, черпайте мудрість з книги і слава про видатних синів та дочок лунатиме на увесь світ. Відсьогодні дорога до знань поведе нас усіх новим, незвіданим, широким і дуже важливим шляхом. У добру путь!
Дякую вам за урок!
Перегляд відео Тіни Кароль Україна – це ти!



Вчитель початкових класів Шепетівської СЗОШ №2  Бондар. Т.М.












Математика                                                                        Дата  30.03.2016
Тема: Утворення і назви чисел від 90 до 100. Лічба в межах 100. Складання виразів за текстовою умовою. Розв’язання задач. Побудова відрізків.
Мета: ознайомити з утворенням та назвами чисел від 90 до 100;  вправляти у розв’язуванені задач, у вимірюванні та кресленні відрізків; закріплювати обчислювальні навички, знання усної нумерації чисел в межах 100; розвивати логічне мислення, вміння самостійно працювати; виховувати охайність в роботі, любов до природи.
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу. Психологічний настрій.
Подивилися на мене,
Посміхнулися усі.
Хто готовий до роботи?
Хто  бадьорий?
Молодці!
ІІ. МНД
Уроки бувають різні: цікаві і не дуже, сумні й веселі. А сьогодні ми з вами постараємося провести добрий урок. Урок, який буде вчити нас жити за законами краси, за законами добра.
-         Яка зараз пора року? (Весна)
-         Діти, а весна яка? (Чарівна, мила, квітуча…)
-         Я сьогодні йшла до вас і зі мною трапилось диво. Зі мною заговорила природа…  легенький вітерець прошепотів, що з цією гілочкою біда… вона не може прокинутись від зимового сну, не може розквітнути. Але добрі люди можуть оживити гілочку. Ми з вами добрі? Ми робимо добрі справи? Ми допоможемо гілочці, якщо виконаємо всі завдання.
Девіз уроку (читають діти)
Не ламай, не вбивай,
Не рубай, не губи.
Пожалій, захисти,
Напої, оживи.
ІІІ. АОЗ
1.     Каліграфічна хвилинка
Пригадайте, як мають лежати у вас зошити, як ви маєте сидіти.
Каліграфічно запишіть числа 5 десятка. (51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59)
Оберіть королеву.
Квіточка на гілочку поки учні працюють
Діти, погляньте, наша гілочка прокидається…
2.     Робота з підручником. Усний рахунок, № 1, с. 110 Квіточка на гілочку
3.     Математичний диктант
Перший доданок 3, другий 7, запишіть суму.
Запишіть різницю чисел 15 і 5.
9 збільшити на 2.
13 зменшити на 3.
Запишіть число, що передує числу 35.
Запишіть число, що йде наступним за 77.
Запишіть, скільки лап у 2 ведмежат.
Взаємоперевірка.
Діти, у нас є помилки, й немає квіточки. Давайте, будемо працювати уважно, наполегливо.
4.     *Віршовані задачі
Ось до класу на урок
    Залетіло шість сорок.
    Дві пізніше прибуло.
   Скільки всіх птахів було?  (6 + 2)
5 кульбаб в траві росло,
Потім ще 2 зацвіло.
Ми хлопята молодці
Порахуєм їх усі.

Квіточка на гілочку
5.     Гра «Зіркове око»
На дошці завдання. Виправити помилки.
4 дес. 5 одн.  45
6 дес. 1 одн. 61
5 дес. 2 одн. 55
3 дес. 32
8 дес. 4 одн. 84
2 дес. 2 одн. 29
Квіточка на гілочку
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
Квіточка на гілочку.
-         Природа нам дякує, а гілочка ще більше квітне.
ІV. Повідомлення теми уроку
-         Скільки треба додати до 89 щоб утворилось число 90?
-         Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з утворенням й назвами чисел від 90 до 100.
V. Вивчення матеріалу
1. Робота з підручником, № 19, 20, 21, с. 111
Квіточка на гілочку
2. Колективна робота. Задача.
Учні посадили 10 дерев. Дівчатка посадили 6. Скільки дерев посадили хлопчики? 
6+       =10
(Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.)
Вчитель записує розвязок на дошці.
Квіточка на гілочку.
3. Самостійна робота. Задача
Діти посадили 14 кущів бузку.  Дівчатка посадили 4 кущі. Скільки кущів посадили хлопчики?
Перевірка. Квіточка на гілочку.
Виховний момент.
Давайте пригадаємо наш девіз. (Читають)
Ось ми з вами щойно розвязали дві задачі. Як ви вважаєте, діти роблять добрі справи?
Так, вони не ламають, не рубають дерева, а, навпаки, насаджують їх.
А ви саджали дерева?
Отже ви теж робите добрі справи.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Прискорені рухи. Саджаємо дерево (викопуємо ямку, поливаємо, саджаємо, дерево росте, набирається сил, а тепер дякує нам плодами. Збираємо плоди).
Квіточка на гілочку
VІ. Закріплення
1.    Гра «Маленький помічник» (Сильніші учні допомагають слабшим у виконанні завдання)
Картка. (Ярослав, Назар, Денис, Аня Л.)
Поки працюють з картками, клас разом з вчителем працює біля дошки.
Гра «Чарівний листочок» (порівняння чисел)
Ой, погляньте, у мене  (або на партах у дітей)є листочки, на них знаки…
На дошці числа, приклеїти відповідний листочок.
Перевірка.
Квіточка на гілочку
2.    Робота в зошиті. Побудова відрізків.
-         9 дес. 5 одн. Як записати? Учень записує на дошці.
-         А якщо відняти 9 дес., то ск. Залишиться? (5)
-         Ваше завдання, накреслити відрізок завдовжки 5 см.
Побіжний перегляд вчителем.
Квіточка на гілочку
3.    Розвиток логічного мислення (*по рядах або хлопці-дівчата)

Півень голосно кричить:
Сто душ можу розбудить!
Скільки півнів посадити,
Щоб душ двісті розбудити? (1)

Діти, а півник у цій задачі робить добрі справи?
Квіточка на гілочку
Трійка коней за 1 годину пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15 км)


А коні роблять добрі справи?
Квіточка на гілочку


4.    *Творча робота над задачею.
Складемо задачу про коней.
На лузі паслося 9 чорних коней та 3 білих. Скільки коней разом паслося на лузі?
Первоцвіти розвязують задачу, змінивши запитання НА СКІЛЬКИ
Всі інші розвязують з вчителем
Перевірка первоцвітів
Квіточка на гілочку
VІІ. Підсумок уроку
1.    Мозковий штурм (Вчитель швидко читає)
-         Якщо число збільшують на кілька одиниць, що треба зробити?
-         Прочитайте записані числа
-         Якщо число зменшують на кілька одиниць, що треба зробити?
-         Як утворити число 95?
-         Скількома цифрами записується число 100?
-         Хто найпрацьовитіший сьогодні в класі?
2.    Психологічний етюд «Долоньки»
Погляньте, як ожила, загомоніла гілочка. Ми з вами робили добрі справи сьогодні. Я вам дякую за урок!




Навчання грамоти: читання


Навчання грамоти: читання                                                                       Дата            _________
Тема: Закріплення звукових значень букви «це». Читання слів. Опрацювання оповідання (за О. Березій)
Мета:  закріпити знання учнів  про звукове значення букви  «це»; розвивати навички правильного свідомого читання, увагу, пам’ять, мислення і мовлення, пізнавальні здібності учнів, збагачувати їх словниковий запас; навчати дітей передавати зміст казки; виховувати  працелюбність,  щедрість, бажання ділитися  з другом, прищеплювати почуття любові до рідного краю, до природи.
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу
1-ий учень
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти — просто молодці!
2-ий учень
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно
І виконувати те,
Про що мова зараз йде.
ІІ. МНД
Учитель.
Діти, сьогодні я йшла до класу, і мені директор віддала 2 цукерки. Цукерка не проста, а чарівна.
Ой, як же мені хочеться розгорнути цю цукерку… А вам?
Вчитель розгортає цукерку із завданнями. Іншу розгорнемо в кінці уроку.
 ІІІ. АОЗ
Завдання з цукерки
Зі мною будете грати,
Знання закріпляти
1. Яку букву вивчали на минулому уроці?
Які звуки вона позначає?
Назвіть слова, в яких зустрічаються ці звуки.
2. Читання складової таблиці (зош. з др.. осн.)
Учні читають диференційовано, самостійно, напівголосно.
2. Читання піраміди
ц
ц о
ціп  (примітивне знаряддя для обмолоту. Як правило, складається з держака (ціпи́лна) до 2 м завдовжки та коротшої робочої частини (бияка́ або бича́), з'єднаних коротким ланцюжком або ременем (ка́пицею).)
цвіт
цукор (солодкий на смак харчовий продукт)
цариця (правитель держави)
деревце
італієць (людина, що проживає в Італії)
українець
— Яке слово незрозуміле?
— Яке слово найдовше?
— Складіть речення зі словом українець.
— Поширте це речення.   (Я українець. Я маленький, справжній українець.)
Завдання з цукерки
Дружно, швидко вимовляй, скоромовки промовляй!
Скоромовку промовляють всі хором, потім декілька учнів конкурс.
Гриць малює олівцем
Гусеницю з горобцем.
Оцінюють діти математичними віялами, аргументують. Аплодисменти.
*ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІV. Повідомлення теми уроку
Діти, як ви вважаєте, що ми сьогодні будемо робити на уроці читання? (Читати, отримувати нові знання, звуко-буквений аналіз слів.)
Так, ми будемо вправлятися в читанні, у звуко-буквеному аналізі слів.
V. Вивчення теми уроку
Завдання з цукерки
1.     Робота з ілюстрацією до тексту
·        Розгляд ілюстрації учнями
·        Бесіда за ілюстрацією (звертається увага на передній план, на задній план, зліва, справа)
·        Акцентування уваги на кольорах, що використав художник
·        Розширення «рамок» ілюстрації (діти фантазують)
·        Добір запитань до ілюстрації самим школярами
2.     Завдання з цукерки
Словникова робота
Буквар, моделювання слова цукор (віяла, інші учні викладають фішками). Перевірка.
Первинний синтез:
3.     Читання тексту вчителем
4.     Коротка бесіда узагальнюючого характеру
В яку пору року відбувається дія? Хто головний герою тексту?
Аналіз твору:
5.     Напівголосне читання тексту учнями
6.     Читання тексту вголос кращими учнями
7.     Бесіда за прочитаним
Що зацвіло на городі? Що поплелося по тину? Хто потрапив на город? Хто привітав цукерку на рідній землі? Який солодкий продукт є в цукерках? Хто родичі цукерки?
*ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VІ. Узагальнення матеріалу
Завдання з цукерки
1.     Різні форми читання
·        Читання «естафетою»,
·        Читання з лінійкою.
·        Читання в особах
·        Вибіркове читання (1.знайди й прочитай…). Знайдіть й прочитайте речення до малюнку.
2.Акцент на головній думці твору.
Діти, знайдіть й прочитайте речення, що висловлює головну думку твору.
-         То чого хоче навчити нас автор?   (відповіді учнів)
2.     Прислівя про Батьківщину (Готують діти)
VІІ. Підсумок уроку
Завдання з цукерки
1.     Гра «Закінч речення»
-         Ми закріплювали знання про букву … «це»
-         Буква «це» позначає звуки … [ц],  [ц’]
-         Головний герой опрацьованого тексту … Цукерка
2.     Рефлексія
3.     Подарунки від цукерки 2
   

    Навчання  грамоти: письмо


Навчання грамоти: письмо                                                                  дата   _________
Тема: Письмо великої букви Ц, буквосполучень та слів з нею. Написання речень
Мета: навчити писати велику букву Ц, буквосполучення та слова з нею; удосконалювати вміння списувати з друкованого тексту, вміння працювати самостійно; збагачувати словниковій запас учнів; вправляти в усному висловлюванні; виховувати охайність, каліграфічні навички письма.
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу
Ось уже 6 місяців поспіль тріумфує талант учнів 1- Б класу. А таланти у нас різні… Але сьогодні приготуйтеся побачити ще більше видовищ, ще більше знань учнів, ще більше каліграфічного письма.
ІІ. Повідомлення теми
Отже, сьогодні на нашому шоу «Україна має талант» ми навчимося писати велику букву Ц, буквосполучення та слова з нею. Найталановитіші діти СЗОШ №2 покажуть вам вражаючі результати.
ІІІ. АОЗ
Отже, трішки в історію наших талантів…
1.     Опитування
-         Яку букву ми вчили на уроці читання?
-         Які звуки вона позначає?
-         Які слова ви знаєте з цією буквою?
2.     Написання маленької букви на дошці
3.     Складання речення з одним із слів
4.     В яких випадках ми будемо писати велику букву Ц? (На початку речення, власні назви)
ІV. Вивчення теми уроку
1.     Розгляд друкованої та писаної літер Ц, встановлення схожості та відмінності.
2.     Поелементний аналіз
3.     Перегляд Відео 1
У нас півфінал шоу «Україна має талант». У півфіналі братимуть участь учні 1-Б класу та Петро Сказків.
Діти, а хто з вас знає, на якому інструменті грав Петро? (Цимбали)
Цимбали – це музичний інструмент, вони диктують яскравий ритмічний малюнок музичного твору, відтворюють колорит Карпатського краю.
4.     Написання вчителем з детальним коментуванням

А наш учнівський талант заключається в тому, що ми старанно й каліграфічно вміємо писати. То ж саме зараз ми будемо вчитися писати велику літеру Ц.
5.     Підготовчі вправи
Покажіть свої таланти з письма. Напишіть елементи великої  літери Ц
6.     Самостійна робота учнів (За потреби, вчитель ще раз нагадує написання літери Ц)
А ще наш талант в тому, що ми вміємо самостійно працювати. Напишіть рядок великої літери Ц.
Побіжний перегляд.
За каліграфію я кажу тобі «так!»  
Фізкультхвилинка для рук.
У нас є ще таланти. Ми вміємо грати на сопілці.
V. Закріплення матеріалу
1. Написання різних зєднань
А наступний наш талант – це вміння писати буквосполучення
Показ учителем способу поєднання літери з іншими
2. Самостійна робота учнів в зошитах
3. Робота біля дошки
Давайте пригадаємо, яка ж назва музичного інструменту, на якому грає Петро.
Запис слова на дошці
Фізкультхвилинка
У нас є ще один талант. Ми вміємо грати на піаніно
4.     Написання речень
У нас фінал. Ми прослухаємо фінальну музичну композицію Петра   (Відео 2)
А тепер час показувати свої таланти у фіналі.
Прочитайте перше речення. Скільки слів у ньому? Про що йдеться в реченні?
Запишіть його. Побіжний перегляд.
За старанність я кажу  тобі «так!»
Прочитайте друге речення. Скільки слів у ньому? Про кого йдеться в реченні? До чого спонукають цимбалістів?
Запишіть його. Побіжний перегляд.
За наполегливість  я кажу  тобі «так!»
5.     Завдання випереджаючого характеру
Наступний наш талант, що ми вміємо йти вперед!!!
Картки «Ненаголошені Е та И»
Перевірка
VІ. Підсумок
Яку букву ми писали ?
Коли вживаємо велику букву?
Складіть речення, в якому перше слово починатиметься літерою Ц.
Прослухаймо вірш талановитої Вікторії
А зараз хвилюючий момент. Недаремно ж у нас були присутні гості. Вони визначать, хто ж сьогодні переможець.  Петро  чи учні 1-Б класу.
Надаю їм слово! Хто ж отримає «так!»?
Слово завучу
Мої вітання! Ви найталановитіші діти України. Оплески (запис)




Навчання грамоти: читання



Навчання грамоти: читання                                                                            Дата _______________
Тема: Звук [и]. Позначення його буквою «и». Звуковий аналіз слів. Складання речень.
Мета: закріпити вивчені букви; ознайомити з артикуляцією [и], позначенням його буквою «и»; вправляти у звуковому аналізі; розвивати фонематичний слух, мовлення, вміння конструювати, моделювати речення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бажання допомагати іншим, повагу до старших.
ХІД УРОКУ:
І Організація класу
-          Доброго ранку, діти! Я бажаю вам гарного настрою, вірю, що ви будете старанно й наполегливо працювати. У нас сьогодні на уроці присутні гості. Привітайтеся з ними. (Діти кивають голівками)

ІІ АОЗ
1.     Опитування
З чого складається речення? ( Речення складається зі слів) Що ставимо в кінці речення? (крапку, ?, !) Скільки може бути слів у реченні?  На що ми ділимо слова? ( Слова ми ділимо на склади). Що ми визначаємо у слові, коли ставимо слово у питальній інтонації? ( Наголос). Які звуки ви знаєте? ( Голосні, приголосні: тверді, м’які). З якої букви ми пишемо власні назви, зокрема імена людей? (З великої)
2.     Графічний диктант біля дошки, інші показують фішки
3.     Повторення вивченого на минулих уроках
Діти, які звуки ми вже вивчили? Назвіть будь-яке слово з виучуваним звуком.
Складіть речення з цим словом, запишіть схему в зошити.
4.     Ігрова ситуація
Якими буквами вони позначаються?
Де «живуть» ці букви?
Підсумок: так, діти, все вірно. Це  які звуки голосні чи приголосні? (Голосні) Чому? (Бо ми можемо їх проспівати).
Зосередження уваги

ІІІ Аутотренінг   (можна під музику*)
Я старанно вчусь
Я наполегливо працюю
Я уважно слухаю
Я не хвилююсь
В мене все вийде

ІV Повідомлення теми, МНД
Ой, діти, лишенько!!! У бабусі Ірини проблема. Її бешкетник котик Мурчик заплутав клубок з нитками. Якщо ми познайомимося з новим звуком, з буквою, якою він позначається, навчимося друкувати цю букву, то ми зможемо розплутати нитку. Допоможемо бабусі? (Так!)
Тоді, до праці! Сьогодні на уроці ми познайомимося зі звуком [и] та буквою, що його позначає.

V Вивчення нової теми
1.     Виділення звука на основі «живого мовлення»
Діти, відгадайте загадку
Ця велика дика кішка
У лісах полює нишком,
Їй не скажеш просто «Брись!»,
Бо укусить люта…(рись).
-         Про кого ця загадка? (Ця загадка про рись). А хто така рись? (Це дика кішка).
Хвилинка цікавинка
Рись (Lynx) — рід хижих ссавців з родини котових.
Слух у рисі відмінний, тому вона здатна почути кроки людини на відстані в кілька кілометрів.
Тому тихенько….
Діти, а який голосний звук ви чуєте у слові РИСЬ? ( [и] ).
2.     Артикуляція звука, його коротка характеристика, добір відповідної фішки
3.     Аналітичні вправи зі звуком
§  Впізнавання виучуваного звука в названих учителем словах, встановлення його позиції
Миш, черепаха, кролик, вовк, павич.
Павич - Характерною ознакою павича-самця (півня) є значний розвиток верхніх криючих пір'їн хвоста, які разом зі стерновим пір'ям утворюють хвостове віяло. Завдяки пишному (у півнів) «хвосту» зі своєрідними плямами-«очима», який самці розпускають віялом, павич відомий як найкрасивіший птах серед куроподібних.
Діти, як одним словом можна назвати тих, хто є на малюнках? (Тварини). До якої природи належать тварини? (До живої). Чому? (Тому що це живі організми).
§  Самостійний добір учнями слів з виучуваним звуком (Виноград, парти, мило, лисиця, крило, книга, шишка тощо)
4.     Ознайомлення з буквою. Знаходження спільних ознак у оточуючих предметів (ксерокс)
5.     Ознайомлення з місцем розташування в касі (вулиця й номер будинку) буквою И слова не починаються, тому великої букви И немає
6.     Друкування букви

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (проводить Вікторія)

VІ Закріплення
1.     Робота з Букварем, с. 51 (віночок)
Діти, розгляньте віночок. Кого і що ви бачите? (Липа, равлик, малина, синиця, лимон, цибуля).
Перша схема до якого слова? (До слова ЛИПА)
Друга схема? ( до слова малина)
Звуковий аналіз слова ЛИМОН   (в зошитах)
? Чітке промовляння слова ЛИМОН
? Послідовне називання звуків та їх коротка характеристика     (  запис схеми слова на дошці)
? Поділ слова на склади
? Визначення наголошеного складу  (наголос падає на 2-й склад)
Скільки всього звуків у цьому слові? ( у цьому слові 5 звуків)
Скільки голосних? ( голосних 2).
Скільки приголосних? ( приголосних 3).
2.     Робота з текстом, с. 51
Первинний синтез
Вчитель  читає текст
Коротка бесіда узагальнюючого характеру:      Хто головний герой твору? (Лисеня). Де відбувалися події? ( В лісі).  Що вам найбільше запам'яталось у тексті?

Аналіз твору
Читання твору учнями
Детальна бесіда за замістом:       хто побачив багато грибів? (Гриби побачило Лисеня).  Як називались гриби? (Лисички).

Бесіда про гриби!!! (малюнок)

Звуковий аналіз слова ГРИБ   один учень працює біля дошки, інші з наборами для звукового аналізу.  Діти встають
Перевірка: скільки звуків у слові? (4). Скільки голосних? (1). Скільки приголосних? (3). Скільки складів? (1). Наголос падає на …. (голосний). Чому? (Тому що слово односкладове).
3.     Гра «Добери схему»
Слова Метелик, Вишні, Фарби
4.     Складання речень * зі словом ФАРБИ

VІІ Підсумок
Діти, ось і розплутали ми нитки!  (аплікація)
То який звук ми вивчили? Якою буквою він позначається?
Вірш про «И» (Вікторія)
И великої немає,
И слова не починає.
Що вам найбільш запам’яталось на уроці?
Який у вас настрій?
Молодці!!! Бабуся вам дуже вдячна! Вона хоче вас пригостити… Здогадайтеся чим? Це схоже на букву О, у його назві є звук У та звук И. Так, це бублик!
Пригощайтеся! Пригостимо й наших гостей, бо вони теж допомагали нам!





Математика                                                                        
Урок-казка
Тема: Число і цифра 1. Поняття «довгий-короткий», «вищий-нижчий», «вужчий-ширший». Написання  цифри 1.
Мета: продовжувати формувати навички лічби; познайомити з числом і цифрою 1; вчити писати цифру 1, зіставляти кількість предметів з цифрою; дати поняття «довгий-короткий», «вищий-нижчий», «вужчий-ширший»; розвивати логіку мислення, спостережливість, увагу; виховувати наполегливість в роботі, акуратність.
ХІД УРОКУ:
І Організація класу
Ви любите казки? Казок є багато. Цю казку ви всі знаєте. Це казка…. А як вона називається ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку
Вовка зовсім не боявся
І ведмедю не дістався,
Але лисиці на зубок
                    Все ж потрапив...                (Колобок)
ІІ Повідомлення теми уроку
Всім відома ця казка. Утік Колобок від бабусі і дідуся і покотився по доріжці. На своєму шляху він зустрів Зайця, Ведмедя, Вовка, Лисицю. Вони хотіли поласувати Колобком. Всім знаєте чим закінчується ця казка. Наш Колобок разом з вами вирушає у подорож до Країни казок у казку «Колобок».
– На його шляху будуть різні перешкоди. Він зустріне різних звірів, які захочуть поласувати Колобком. Врятувати його можете ви. А знаєте як? Всі звірі яких зустрінете Колобок будуть давати вам різні завдання. Вам треба виконати їх правильно і старанно. Тільки так ви можете врятувати Колобка. Ви згодні йому допомогти. Тоді будьте уважними і наполегливими.
-          Сьогодні на уроці ми познайомимося з цифрою 1, яка позначає число 1.
ІІІ АОЗ
Покотився Колобок і зустрів на своєму шляху.
Він втікав від баби з дідом –
Не сидів він на вікні
І зустрівся з зайченятком –
Й ну співать йому пісні.
– Але не захотів Зайчик слухати пісню, а сказав.
Ось завдання перше вам,
Нашим славним школярам.
Треба рахувати вміло,
Швидко, правильно, сміливо.
-          Порахуйте від 10 до 1; від 7 до 3; від 4 до 10.
-          Молодці!!!  Не зміг з’їсти Зайчик Колобка. Покотився Колобок далі
2. Робота з картками
На картці записані числа, над ними накреслені прямокутники, які розбиті на 10 частин. Діти повинні зафарбувати стільки частин, скільки вказує число під прямокутниками. У кожного учня на картці — по 2–3 прямокутники.
3. Робота з матем.віялами
Учитель показує кількість предметів, а діти – цифру, що позначає те число.
ІV Вивчення теми уроку
Покотився Колобок далі. А на зустріч йому Ведмідь.
Де, Ведмедику, ходив?
 Що Ведмедику, робив?
 Зелененьким лісом йшов
І суничку знайшов.
Хочу її з’їсти разом з Колобком.
 Не їж мене.
 Тоді виконайте моє завдання – послухайте вчителя.
1.       Пояснення вчителя
-          Розгляньте малюнок. Скільки колобків на малюнку?
-          Так, 1!!! Число один позначається цифрою 1.
2.       Ознайомлення з цифрою.
-          Демонстрація цифри.
-          Вірш про одиницю
Одиничка – цифра рівна
І до стовпчика подібна.
Всі рахунки, всі таблички
Починають з одинички.
3.       Покотився Колобок далі. А на зустріч йому
Малесенька лисичка,
Вона ростом невеличка.
В неї шубка гарненька,
Усі звуть її «Руденька»
Але вона дуже хитренька.
-          Діти, щоб Лисичка не зїла колобка, нам треба виконати завдання в зош.з др..осн
ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
V Закріплення
1.       Написання цифри 1.
-          Діти, Їжачок теж хоче дати вам завдання
А тепер вже вам пора
Взятися і до пера.
Число це записати
Знання свої показати
– Пояснення написання цифр 1
-          Робота в зошитах з друкованою основою
2.       Завдання від Лисички
Ой, лишенько!!! Але Лисичка ще незадоволена. Хоче з’їсти Колобка. Подивіться, як хитро вона посміхається.
Робота з картками
На картці намальовані предмети (поняття  довгий-короткий», «вищий-нижчий», «вужчий-ширший)
Діти, ваше завдання позначити цифрою 1 довгий, вищий, ширший предмет
-          Справилися із цим завданням дітки. Вже майже дійшов Колобок до своєї казки.
VІ Підсумок уроку
Що робили на уроці?
– Які завдання виконували?
– Що сподобалося?
– За ваші старання Колобок дарує вам свій портрет. Але він чорно-білий, вам його треба розфарбувати



Математика 

Тема: Склад числа 3. Прямі, криві та ламані лінії. Замкнені й незамкнені лінії. Трикутник. Порівняння кількості предметів.
Мета: познайомити зі складом числа 3; сформувати вміння порівнювати числа в межах трьох; дати уявлення про прямі, криві та ламані лінії, замкнені й незамкнені лінії, трикутник; розвивати просторове й логічне мислення; виховувати охайність.
ХІД УРОКУ:
І Організація класу
Добрий день, мої розумники й розумниці! Я гадаю, що ми сьогодні з вами добре попрацюємо.
Подаруйте один одному посмішки. І з гарним настроєм починаймо наш урок.

ІІ АОЗ
1.     Вступна бесіда
Неповторна краса природи у нашому краї. Здавна він славиться сосновими борами, розкішними дібровами, білокорими березняками, а над чудовими озерами і річками схиляють свої довгі коси верби.
Діти, а чи знаєте ви, що таке ДІБРОВА?
ДІБРОВА – листяний ліс, в якому ростуть переважно дуби.
2.     Усний рахунок
У лісі шумно-шумно, бо там  живе багато звірів і у нашому класі шумно, бо ми будемо рахувати від 1 до 10, від 10 до 1.
3.     Відгадування загадки про вовка
Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами.
Весь, як є — жорстока лють,
Очі так її і ллють.
Затаївся ось, примовк
Грізний звір цей, звісно ...       (Вовк)
4.     Гра «Мовчанка»     математичні віяла
Затаївся вовк й ми будемо грати у гру «Мовчанка»
§  Ось грибочок й ще грибочок
              Заховався у траві.
             Вам просте завдання, діти,
             Полічіть грибочки ці.       (2)
§  У ліс до годівниці прилетіли 2 синиці.
             Потім ще 3 птиці.
            Скільки птиць на годівниці?    (5)
§  Було у ведмедя 5 ягід малини.
              3 ягідки зїла. А скільки лишила?   (2)
Оцінювання вербальне
Зосередження уваги

ІІІ Повідомлення теми уроку

ІV Вивчення нової теми
1.     Релаксаційна вправа  (можна музику)
Діти, закрийте  оченята. Розслабтесь. Уявіть ліс. Ви йдете лісом, навколо дерева, чути спів пташок. Ой! Щось хруснуло під кущем, та то ж зайчик… Ми прогулюємось лісом, вдихаємо його свіже повітря. І ось ми на квітучій галявині… Розкрийте очі.
2.     Практична вправа
У мене в руках квіти з тієї галявини. Скільки їх?  (5)
Які букети можна скласти з трьох квіточок?
Три блакитних. Дві блакитних і одна жовта. Дві жовтих й одна блакитна.
3.     Робота з підручником, с. 17, № 1
Діти, по скільки бусинок на кожній нитці?  ( На кожній нитці по 3 бусинки).  Якою цифрою позначимо число 3? (Цифрою 3).  Далі за підручником!!!
Висновок: число три – це 1,1 і 1;    1 і 2;     2 і 1.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА    (Проводить Вікторія)

4.     Робота в парах або самостійно  ???????
Порівняння кількісного складу груп предметів
Діти, у вас на партах є завдання від лісових мешканців.
Попрацюйте у парах або самостійно – складіть нерівності й рівності ( порівняйте числа)
Перевірка вибіркова. Учні читають рівності й нерівності.
5.     Робота з підручником, с. 17, № 2
Розгляньте, що зображено.
Пряма лінія безкінечна, а накреслити можна лише її частину. Крива та ламана лінії також можуть бути безкінечними, але й можуть бути замкненими і незамкненими.
Вчитель креслить на дошці замкнену лінію, ставить на ній точку і показує, як мурашка дісталась початку свого маршруту.
Зосередження уваги
Ой!!!
6.     Трикутник   (малюнок ялинки з трикутників)
Погляньте! А що це за дерево?  (Ялинка)
Ялинка – хвойне дерево. Діти, чим ялинка відрізняється, від берізки?   (У берізки листочки, а у ялинки голочки). Діти, голочки це теж листочки, але іншої форми.
З яких геометричних фігур складається ялинка? (Трикутники, прямокутник)
Скільки сторін має трикутник? Скільки вершин? Скільки кутів?


Фізкультхвилинка
В лісі

V Закріплення
1.     Склад числа 3
Діти, в лісі є чарівний будинок, в якому живуть числа.  Давайте, пригадаємо, з яких чисел складається число 3?
2.     Трикутник
Діти, намалюйте ялинку за допомогою трикутника?
Демонстрація
Діти, то як називається фігура, у якої 3 сторони, 3 вершини, 3 кути?  (Трикутник)
3.     Змагання
На дошці записані рівності й нерівності. Клас ділиться на три команди. Діти обирають капітана. Капітан виконує перше завдання сам, а потім вирішує, хто піде до дошки.  З кожної команди виходить учасник й складає рівність (нерівність).

VІ Підсумок уроку
Діти, вам сподобався урок?
Ви всі наполегливо працювали, а оцінку вашим знанням, вчинкам дасть матінка-природа не раз й не два.
Діти, бережіть природу!

Дякую вам за урок!



Навчання грамоти: письмо

Тема: Письмо великої букви И. Написання буквосполучення Ии. Звуковий аналіз слів. Диктант вивчених букв.
Мета: навчити писати велику букву И, буквосполучення Ии; вправляти у звуковому аналізі слів; розвивати вміння писати під диктовку, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бойовий дух майбутніх українців.
ХІД УРОКУ:
І Організація класу
Гей, козак – козаченько,
Тай хоробре серденько,
Ой, міцні в нього руки –
Ворогам для науки!
Як козак засміється –
Ворог з страху трясеться,
Як козак заспіває –
Той чимдуж утікає!
Як козак затанцює –
Увесь світ його чує,
Зелен-дубе розвивайся,
Гей душа, розкриляйся!
А душі тільки й треба –
Степ широкий та небо,
Під сідлом коник чалий,
Побратим не лукавий
Гей, гуляти-воювати
Знов поїдемо брате,
Не топтали щоб чужинці
Наші землі українські!
Там чи смерть, чи життя -
Нам не буде забуття!
Якщо голови складемо –
У піснях доживемо!
ІІ АОЗ
1.     Каліграфічна хвилинка
Давайте поділимо слово Козак на склади. Який голосний у першому складі?
Пропишемо рядок букви о й оберемо найкращу україночку.
2.     Диктант
Писар мудра є людина.
Пише дома й на чужині,
Він і писар, і поштар,
Має пера й каламар.
Має кілька інших мов,
Всім потрібен знов і знов.
А зараз, як справжні козаки й козачки вправно напишемо диктант букв.
Самоперевірка.
3.     Звуковий аналіз слова
Булава – це влади знак,
Що втрима в руках не всяк.
До тієї булави
Треба, друже, голови!
В кошового булава
Рік всього в руках була.
А тоді на Раді він
Звіт тримав з усіх сторін:
Що зробити встиг за рік
Цей шановний січовик.
Звуковий аналіз слова БУЛАВА.
§  Чітке промовляння слова
§  Називання звуків, коротка характеристика
§  Поділ на склади
§  Визначення наголосу
ПІДСУМОК
Як справжні козаки й козачки ви повторили вивчене.
ІІІ Повідомлення теми, МНД
Діти, щоб захистити Україну від ворогів потрібен один козак чи багато? ( Багато).  Так, вірно. Щоб козаків стало багато треба в кінці дописати букву и у слові КОЗАК. Навчимось писати? (Так).
ІV Вивчення теми
1.     Розгляд друкованої та писаної літер. Встановлення схожості та відмінності. Поелементний аналіз
2.     Написання літери вчителем. Наголошення, що пишемо БЕЗВІДРИВНО
3.     Підготовчі вправи
4.     Самостійна робота учнів, побіжний перегляд, допомога відстаючим
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V Закріплення
1.     Показ учителем способу поєднання літери з іншими
2.     Самостійна робота учнів (Фізкультхв.для рук, очей)
3.     Робота над словом
Курінь
На Січі жило козацтво
В довгих хатах-куренях.
Розміщалось усе братство
В тридцяти восьми житлах.
В курені були ікони,
Ясна зброя на стіні,
Не палили там ніколи.
Був порядок в курені.
Та курінь – не лише хата,
А військовий ще загін.
В ньому козаків багато –
Сотень шість бійців мав він.
Звуковий аналіз слова КУРІНЬ.
§  Чітке промовляння слова
§  Називання звуків, коротка характеристика
§  Поділ на склади
§  Визначення наголосу
VІ Підсумок уроку
Я козак і ти козак,
Я вояк і ти вояк,
Щоб в бою стояти мужньо
Ми повинні бути дружні.
Ми хоробрі вояки –
Побратими-козаки.

Напис козак + вчитель доставляє букву И *



Навчання гармоти: письмо

Тема: Підготовчі вправи до написання букв. Безвідривне поєднання елементів. Звуковий аналіз слів. Побудова звукових моделей слів. Складання речень за малюнком і графічними схемами.
Мета: вчити безвідривному поєднанню елементів; закріплювати вміння писати  в рядку; збагачувати словниковій запас; розвивати вміння робити звуковий аналіз слів. Будувати моделі слів. Будувати речення за малюнками та схемами; виховувати старанність, любов до природи.
ХІД УРОКУ:
І Організація класу
Щоб урок пройшов немарно,
Треба сісти рівно, гарно.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними — і хлоп’ята.

ІІ Мотивація навчальної діяльності
У цей погожий осінній ранок зі мною трапилась дивна пригода. По дорозі до школи я зустріла …  Послухайте загадку
Він на зайця дуже схожий,
Має куций хвіст.
Довгі вуха, косі очі,
Та не зна, де ліс.                          (Кролик)
Діти, з ним трапилась біда. Наш кролик забрів у ліс й зустрів там ….    Послухайте загадку
У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її ...                    (Лисичка)
ІІІ АОЗ
1.     Звязок з уроками читання
Звуковий аналіз слів
ü Чітке промовляння слова КРОЛИК
ü Поділ слова на склади
ü Визначення наголошеного складу
ü Послідовне називання звуків та їх коротка характеристика     (  запис схеми слова на дошці)
Скільки голосних звуків у цьому слові? Скільки приголосних?     (2 голосних, 4 приголосних)

ІV Повідомлення теми
Діти, як ви вважаєте, чому з кроликом трапилась біда?  ( Тому що він втікав від лисичка. Вона хоче його зїсти.)
А лисичка хитра-хитра… петляла, петляла, щоб спіймати кролика.
Діти, ми допоможемо кролику, щоб руденька його не спіймала???   (Так)
Для цього нам треба бути уважними, спостережливими, гарно писати. Сьогодні ми будемо вчитись безвідривно поєднувати елементи букв: овал й верхня петля, овал й нижня петля. Повторіть, будь ласка, БЕЗВІДРИВНО.
Якщо ми гарно напишемо ці зєднання, то лисичка не спіймає кролика, бо ми його навчимо петляти.

Аутотренінг
Я пишу старанно
Я пишу каліграфічно
Я не хвилююсь
В мене все вийде


V Вивчення нової теми. Написання нових елементів
1.     Діти, розгорніть зошити на сторінці 12. Діти, а число 12 одноцифрове чи двоцифрове? (Двоцифрове). Чому? ( Тому що складається з двох цифр). Подивіться, чи правильно у вас лежать зошити!!!
2.     Показ елемента на демонстраційній карті
3.     Показ послідовності написання елемента вчителем на дошці з коментуванням
Починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії, доводимо до верхньої рядкової, заокруглюємо ліворуч, торкнувшись верхньої рядкової, ведемо до нижньої рядкової, де заокруглюємо праворуч і ведемо в теж саме місце, з якого починали  і пишемо подовжену похилу паличку з петлею вгорі. Ведемо з нахилом угору до міжрядкової лінії, заокруглюємо ліворуч і ведемо похилу подовжену до нижньої рядкової
і-раз-і-два
4.     Підготовчі вправи
? Письмо в повітрі   і-раз-і-два
? «Письмо» іншим кінцем ручки в зошиті
5.     Самостійна робота учнів, допомога відстаючим
Якщо є неправильне написання, то зупинити весь клас й ще раз показати послідовність написання!!!

ФІХКУЛЬТХВИЛИНКА   (проводить ВІКТОРІЯ)

6.     Показ елемента на демонстраційній картці
7.     Показ послідовності написання елемента вчителем на дошці з коментуванням
Починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії, доводимо до верхньої рядкової, заокруглюємо ліворуч, торкнувшись верхньої рядкової, ведемо до нижньої рядкової, де заокруглюємо праворуч і ведемо в теж саме місце, з якого починали. ( і-раз-і) і не відриваючи руки , пишемо вниз пряму подовжену паличку до міжрядкової лінії, заокруглюємо ліворуч, ведемо вгору і закінчуємо близько середини робочого рядка.
І-раз-і-два-і
8.     Підготовчі вправи
? Письмо в повітрі   і-раз-і-два
? «Письмо» іншим кінцем ручки в зошиті
9.     Самостійна робота в зошитах, допомога відстаючим.   Спинки рівненько, зошит навскіс
Якщо є неправильне написання, то зупинити весь клас й ще раз показати послідовність написання!!!

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ
Сплять маленькі совенята  (Очі заплющені).
Раз — розкрили оченята,
Подивилися навколо  (Круговірухи очима),
Потім вгору і додолу.  (Лише очима, головою не рухати.)
Оченята — блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будемо писати.

VІ Закріплення
1.     Самостійне написання другого рядка в зошиті.  Спинки рівненько, зошит навскіс
2.     Робота над віршем
Первинний синтез
Тепер лисичка не спіймає кролика, бо ви гарно писали, старанно працювали. Вам кролик дякує і я вами дуже задоволена.  Послухайте віршик.
Наш кролик біленький,
Наче іграшка, гарненький,
Любить весело стрибати
І травою ласувати.
Аналіз вірша
Діти, хто головний герой вірша? ( Кролик).  З чим автор порівнює кролика?   ( З іграшкою.). Що любить робити кролик? ( Кролик любить стрибати).
Діти, а підходить ось ця схема до цього речення? ( Так).
Що любить їсти кролик? ( Кролик любить їсти травичку).
Діти, а підходить ось ця схема до даного речення? ( Ні) Чому?  ( Тому що у цьому реченні 4 слова.)

VІІ Підсумок уроку
Діти, як ми сьогодні вчились писати ?  ( Безвідривно).
Вам було важко?   (Відповіді учнів)
Який у вас настрій?  ( Показують смайлики.)

Кролик вам дуже вдячний. Йому вже час додому, але він ще до вас завітає!!!






















2 коментарі: