Конспекти уроків 2 клас




















Математика 2 клас НУШ Тема" Таблиці додавання і віднімання числа 4. Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. П



Конспект уроку з української мови "Головні слова в реченні"


Конспект уроку. Математика. Тема: Розв’язування вправ та задач для застосування таблиці множення числа 4. Складання задач.


Конспект уроку образотворчого мистецтва, 2 клас.


Прикметник. Слова, які називають ознаки предметів. Зв’язок прикметників з іменниками.


Конспект уроку з української мови, 2 клас. Тема: Перевірна робота. Диктант.


Конспект уроку української мови. 2 клас. Велика буква в назвах вулиць. Написання листа


Конспект уроку з української мови, 2 клас. Тема: Закріплення написання з великої букви імен людей та кличок тварин


Конспект уроку з української мови, 2 клас. Тема: Велика буква в кличках тварин. Навчальний діалог.


Конспект уроку з української мови для 2 класу. Тема: Велика буква в іменах, по батькові, прізвищах людей.


Конспект уроку з української мови 2 клас Тема: Розпізнавання іменників за питаннями хто? Що?. Змінювання іменників за зразком «один-багато». Словниково-логічні вправи


Змінювання іменників за зразком один-багато. Словниково-логічні вправи.


Українська мова. Тема: Іменник. Слова - назви істот і неістот.




Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв'язування складених задач.


Які в осені прикмети? Конспект уроку природознавства.




Укр.м.                                                 Дата ________________
Тема: Контрольна робота. Диктант.
Мета:  перевірити вміння учнів писати під диктовку, орфографічні навички.
ХІД УРОКУ:
І Організація класу
1.       Привітання
2.        Перевірка готовності до уроку
3.        Аутотренінг
Я старанно працюватиму
Я наполегливий
Я все зможу
Я нічого не боюсь
В мене все вийде
ІІ Диктант
1.       Підготовка до сприймання тексту диктанту. Перегляд фото «Осінь».  Коротка бесіда за побаченим



2.        Слухання диктанту
Вересень
   Прийшла осінь. Вересень дарує нам нові фарби. Червоним багрянцем вкрився клен. Білокора берізка причепурилась в золото. Вересень місяць художник. Милує око чарівна хуртовина осінніх айстр. Квіти влаштовують у вересні свій осінній бал. (33 сл.)
3.       Словникова робота
4.        Написання диктанту з перевіркою кожного речення
5.        Перевірка написаного
ІІІ Збір зошитів








Літературне читання                             Дата ____________
Тема: Вступ до теми. Авторські вірші для дітей, схожі за милозвучністю до співаночок. Творчість Марійки Підгірянки. Марійка Підгірянка «Ліс», «Прийшла осінь»
Мета: продовжити ознайомлення учнів з перлинами української мови; поглиблювати знання дітей про рідну мову, її багатство і красу; удосконалювати навички виразного, свідомого правильного читання; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку 
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.    Читайте, запам'ятовуйте!
Зранку злива здивувала — 
Всю пилюку позмивала: 
З листя, з прутиків лози. 
Із сухої дерези. Після зливи і грози — 
Світ чистіший від сльози.
Г. Чубач
2.    Гра «"Зайве" слово»
Вода, водичка, підводний, водій, водяний. Мило, милуватися, мильниця, милитися, мильце. Гуси, гусячий, гусінь, гусак, гусятниця.
3.     Розпитування за складовою таблицею
4.    Гра «Збери прислів'я»
— Прочитайте прислів'я, поясніть їх значення.

IIІ.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
— Які жанри усної народної творчості ви знаєте?
—  Чому приказки, прислів'я, загадки називають народними творами? Хто їх автор?
-          Зачитайте записані вами прислівя
-          Зачитайте гарні речення з домашнього тексту
IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву (С.21).
— Які твори називають авторськими?
V.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Читання  про Марійку Підгірянку
Де виросла Марійка Підгірянка?
Що вітри їй приносили з гір?
2.    Робота над віршем «Ліс»
— Послухайте вірш і відгадайте його назву.
— Які слова вам допомогли відгадати, що автор змальовує ліс? Фізкультхвилинка
3. Читання вірша самостійно
4. Вправляння у виразному читанні останнього стовпчика вірша
5.    Робота над віршем «Прийшла осінь»
—  За назвою вірша «Прийшла осінь» здогадайтеся, які картини природи намалює словом його автор.
-          Читання вірша вчителем
-          Коротка бесіда за прочитаним
-          Самостійне читання вірша учнями
-          Узагальнююча бесіда за прочитаним (використати питання після вірша)
-          Вправляння у виразному читанні
VI. Підсумок уроку. 
— Який розділ ми почали вивчати?
Які твори ми прочитали сьогодні?
- Що б ви намалювали до віршів?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
(Креативність  вчителя)




Перший урок 2016-2017 н.р.                                                          Дата  01.09.2016.
2 клас
Тема: Та земля мила, де мати народила.
Мета: доповнити і поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, уяву , комунікабельність, пізнавальну активність; формувати громадянські якості, патріотизм, людяність, працьовитість, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу ; виховувати любов і повагу до Батьківщини – України, її символів, обрядів, традицій; викликати бажання бути корисними для  зміцнення та процвітання України; налаштувати учнів на плідну роботу протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, психологічний клімат в класі.
Хід уроку:
І Організація класу                  
1.     Привітання
Увага! Увага! Скінчилось літо!                               
А скільки пригод неймовірних прожито!
Поїздки до моря, веселі пригоди,
Ігри та сонце, дарунки природи!
Ось перший дзвоник гучно вам лунає, —
Це школа щиро кожному бажає
Навчатись із натхненням, із любов’ю,
І бути всім родиною одною.
2.     Вступне слово вчителя
Дорогі діти, я рада вас вітати у цьому світлому прекрасному класі з початком нового навчального року! Хочу побажати вам цікавих подорожей по Країні Знань. Впевнено крокуйте, відкривайте все нове і цікаве. В добру путь!
А зараз розпочнемо наш перший урок.

ІІ МНД
Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної
людини. А про що саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш Павла Тичини.
Х*ч м*л*й, я не*ел*кий,
З*т* д*б*е *н*ю,
Щ* к*ай р*д*ий – Ук*а*н*,
Я ї* к*х*ю.
(Хоч малий, я невеликий,
Зате добре знаю,
Що край рідний – Україна,
Я її кохаю.)
Україна…В одному цьому слові для нас бринить чарівна , ніжна, мелодійна
музика.
Босоніж стежка побіжить
Левадою в городи…
Як любо тут, як славно жить
Серед цієї вроди.
Кохаю край мій дорогий,
Що зветься Україна.
Вітчизні хочу я своїй
Зрости достойним сином.
«Аукціон слів»
Україна…Яка вона? Пропоную вам дібрати ознаки до слова «Україна». (Україна
рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна,неповторна)

ІІІ Повідомлення теми
Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і
сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо
просторами нашої неньки – України і відчуємо, що ми справжні українці.
Пісня Ксенії Ващишин України моя

ІV Робота над темою уроку
Діти! Влаштовуємося зручніше і вирушаємо в уявну подорож рідною Батьківщиною. А подорожувати ми будемо літаком, який легко перенесе нас в будь-яку частинку країни. Приготувались! Рушаймо!
Ми пролітаємо над густими зеленими лісами, глибокими синіми річками, над широкими степами і зупиняємось у далекому минулому

1-а зупинка «Моя рідна країна»
Вітчизна, Батьківщина…Україна, рідна ненька. Земля-годувальниця, земля - рідна мати… Які прекрасні ці одвічні слова! Велика, священна любов до Батьківщини жила і житиме в усіх чесних і щирих серцях.
Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа – 604 тис. кв.
метрів. На території України проживає понад 110 національностей. Чисельність
населення становить близько 43 млн. осіб. Гори: Карпати (Говерла – найвища гора).
Річок близько 70 тис. Найбільші – Дніпро, Дунай, Дністер Південний Буг, Сіверський
Донець. Найбільші і найвідоміші озера: Світязь, Синевир, Ялпуг.
(Пізнавальна бесіда супроводжується показом на карті.)
Учень Ерік
Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи.
І це – незалежна моя Україна.
Тут гори Карпати, степи і ліси.
Учениця Яна
Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,
Озера блакитні та клімат м’який.
Козацькая слава повік невмируща
Та шлях до свободи, завжди нелегкий.

А ми поспішаємо далі. Літак переносить нас в Київ. Там є багато університетів, академій.

2-га зупинка Ерудитів
Робота в групах
Пригадайте правила роботи в групах (можна роздрукувати)
Визначте організатора
Уважно прочитати завдання
Говорить один
Вислухати кожного
Не перебивати
Правило піднятої руки

А зараз ми перевіримо як добре ви знаєте країну, в якій живете. Вашій увазі
пропонується картка «Люби, вивчай свій рідний край».
• Як називається наша Батьківщина? ( Україна)
• Яке найважливіше місто України? (Київ)
• Найдовший у світі музичний інструмент. (Трембіта)
• Герб України. (Тризуб)
• Чому Черкащину називають шевченківським краєм? (Тому що там народився
Т. Шевченко)
• Дерево - народний символ. (Верба)
• Як називається урочиста пісня, що є символом держави? (Гімн)
• Найвища гора України. (Говерла)
• Брати- боксери в Україні. (Брати Кличко)
• Грошова одиниця України. (Гривня)
• Колір прапора України. (Блакитно – жовтий)
• Розписані великодні яйця. (Писанки)
• Найбільша річка України. (Дніпро)
• Швидкий український танок. (Гопак)
• Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї
національності. (Леся Українка)
• Кущ – символ рідного краю.(Калина)
• На якій вулиці знаходиться твоя школа?
• Яка річка протікає через твоє місто?(Гуска)
Перевірка
Група презентує свої відповіді, якщо є помилки, то інша група допомагає і їм зараховується додатковий бал.

- Дітки, ви справжні українці, тому що ще маленькі, а вже так багато знаєте про
країну, в якій живете. Але ми не зупиняємося на досягнутому, а впевнено
рухаємося вгору і прагнемо ще більше пізнати рідний край.
- Тож займаємо свої місця і подорожуємо далі. Наступна зупинка – «Україна –
незалежна держава».

3- тя зупинка «Україна – незалежна держава»
Україна – країна, де найбільше люблять волю, країна довгої вікової боротьби за
неї.
Цього року 24 серпня ми відзначили 25 років Незалежності України.
24 серпня 1991 року Верховна рада проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави.
(Невеличка розповідь вчителя про здобуття Україною незалежності. Вчитель може зазначити, що й сьогодні доводиться нашим солдатам боротися за незалежність на Сході країни.)
Україна має свою Конституцію – Основний закон, правила, за якими живуть українці.
Виборовши свою волю, Україна має і свої державні символи

Учень Олексій
Наш прапор
Небеса блакитні
сяють з глибини,
а пшеничні й житні
мерехтять лани.
Прапор наш, як літо,
в сонці майорить —
по долині жито,
по горі блакить.

Учениця Вікторія
Державний Гімн
Слова палкі,
Мелодія врочиста, -
Державний Гімн
Ми знаємо усі.
Для кожного села,
Містечка, міста –
Це клич один
З мільйонів голосів.
Це наша клятва,
Заповідь священна,
Хай чують
Друзі й вороги,
Що Україна вічна,
Незнищенна,
Від неї  лине
Світло навкруги.

Учень Назарій
Наш герб – тризуб, це воля, сила,
Наш герб – тризуб! Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,
Добро і пісню несемо ми людям.

Гра «Конверт запитань» (на столі лежить конверт, учні підходять і
дістають з конверта аркуші із запитаннями та відповідають на них.)
1) Коли звучить Гімн України? (Під час урочистих подій, а також о 6 годині
ранку по Українському радіо.)
2) Хто написав текст Гімну України? (Павло Чубинський.)
3) Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня.)
4) Що символізує тризуб? (Тризуб символізує волю, славу, силу.)
5) Коли святкують День Конституції України? (28 червня.)
6) Що символізують кольори українського прапора? (Блакитний – небо, жовтий
– пшеничне поле.)

Ви ще раз продемонстрували свою любов до рідної держави своїми знаннями. А наша мандрівка продовжується. Ми линемо над мальовничими краєвидами неньки – України і зупиняємось, щоб більше дізнатися про дивні місця, які є на Україні.
Перегляд мультфільмів «Це наше і це твоє»
Про що ви дізнались з відео? Що для вас нове? Що було відомо?
А скільки ще незвіданого таїть в собі наша неповторна Батьківщина. Будемо рухатися далі, милуючись красою і унікальністю рідного краю.
І наша наступна зупинка «Українська народна символіка».

 4-та зупинка «Українська народна символіка»
Народні символи – це те, що найбільше любить і цінує народ. Їх вишивають на полотні, про них складають вірші, пісні, легенди, використовують у звичаях та обрядах. Є загальновизнані народні символи. Народні символи України є рослинні і тваринні. До рослинних символів належать калина, верба, дуб, тополя, барвінок, чорнобривці. Вони здавна уособлюють красу нашої України, духовну міць народу, засвідчують любов до рідної землі. Тваринних символів у нас також є багато. У княжі часи улюбленою твариною був тур. У козацькі часи - кінь. У багатьох думах, піснях оспівували козака і тут же згадували його коня. Але найулюбленішими тваринними символами є птахи. Люди вважали, що навесні душі померлих в образі птахів повертаються на землю.
Національні символи та обереги України
Жито – символ життя. Це знак добробуту і злагоди в сім'ї.
Барвінок – символ вічності.
Калина – символ краси, кохання, щастя.
Верба – символ журби.
Лелека – символ сімейного затишку і благополуччя.
Соловей – символ веселощів, задоволення.
Український віночок – є частиною українського національного костюма. В давнину їх носили тільки дівчата. Плели з живих квітів. Вважалось, що в них є чаклунська сила, здатна захистити від будь-якого лиха. Тому український віночок не просто прикраса, а й оберіг. Традиційно український віночок прикрашали різнокольоровими стрічками. Кожен колір мав свою символіку. Так, коричневий – це символ землі, жовтий – символ сонця, синій – символ неба і води, зелений – символ мудрості, рожевий — символ врожаю, малиновий – символ здоров'я, фіолетовий – символ мудрості.
Вишитий рушник – стародавній оберіг дому. З рушником зустрічали гостей, молоді ставали на рушник під час шлюбного обряду. Вважалося, що візерунок вишивки оберігає від лиха та захищає від хвороб. Червоний колір символізує любов, а чорний – журбу. Щоб перевірити, як добре ви знаєте народні символи вам пропонується розгадати кросворд.


Гра «Продовж прислівя»
Без верби й калини нема … (України)
Людина без Батьківщини — як соловей без … (пісні)
Всюди на світі добре, а вдома … (найкраще)
В чужім краю і солов’ї не … (цвірінькають)

Людина народжується на світ і разом із життям отримує в спадок, мабуть, найбільше і найцінніше багатство – Батьківщину. Її не вибирають за смаком і бажанням, так само, як і не вибирають собі неньку. Вітчизна, як рідна мати, - це наша доля.
Ось і добігає до кінця наша подорож.  Літак повільно підносить нас до останньої зупинки під назвою «Вінок любові до України».

5-та зупинка «Вінок любові до України»
Діти, зараз візьміть підготовлену вами квітку, подумайте, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні (Я бажаю любій Україні добра, миру, безпеки, процвітання, щастя тощо) і по черзі прикріпіть свою квітку по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання. Таким чином ми сплетемо вінок для нашої Батьківщини. Нехай квітне, процвітає. (Діти виконують завдання).

V Узагальнення
. Нам є чим пишатися. Тому що:
- Україна – найбільша країна, територія якої знаходиться повністю в
Європі.
- Географічний центр Європи заходиться неподалік містечка Рахів.
- Українці зробили найбільший келих шампанського у світі.
- Найдовший у світі тролейбусний маршрут 96 км з’єднує Ялту та
Сімферополь.
- Хрещатик – найкоротша центральна вулиця Європи. Її довжина усього
1225 м.
- Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться у м. Києві і
сягає 105,5 м.
- Трембіта – найдовший музичний інструмент у світі.
- Українці розробили літак Ан-225 «Мрія» із найбільшою у світі
вантажопідйомністю.
- В Україні зосереджено чверть світового запасу чорнозему.
- Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на
160 тис. га.
- Пам’ятники Т.Г. Шевченку встановлено більш ніж у 1200 містах світу і
за кількістю поступаються лише Будді.
Отже, пишаймося тим, що ми – українці! Наша сьогоднішня гра
відбудеться у вигляді подорожі. Ми з вами пройдемо кілька станцій:

VІ Підсумок
Вчать вірш
Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,
Бо щастя жити ти мені дала.
Для мене ти одна і рідна, і єдина!
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!
Ось і завершився наш урок.
Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. Україна – це ви! То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями прославляйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України.
Безумовно, багата наша Батьківщина. Стільки цікавих місць, корисних природних ресурсів та неймовірно красивих культурних реліквій береже вона в собі.
Під час цього навчального року ми з вами познайомимося з мальовничими куточками нашої держави, полинемо в далеке історичне минуле і спробуємо зазирнути у майбутнє, відвідаємо багато цікавих місць та познайомимося зі славетними українцями, які відкрили ім'я України усьому світові, показали її багаті таланти та свободолюби вий дух.
Бережіть свою Батьківщину, любіть свій рідний край, бережіть природу, прикрасьте нашу країну своїми добрими вчинками, щоб і ваше імя, ймення вашого роду звучало у віках лише з добрим словом.

Шануйте батька й неньку, допоможіть другові у біді, подайте руку допомоги тому, хто цього потребує, і тоді здійметься Україна з колін, розправить широкії крила і гордою птахою летітиме до волі, щастя та свободи.
Вчіться невпинно, черпайте мудрість з книги і слава про видатних синів та дочок лунатиме на увесь світ. Відсьогодні дорога до знань поведе нас усіх новим, незвіданим, широким і дуже важливим шляхом. У добру путь!
Дякую вам за урок!
Перегляд відео Тіни Кароль Україна – це ти!



Вчитель початкових класів Шепетівської СЗОШ №2  Бондар. Т.М.Конспект уроку з української мови "Головні слова в реченні."

Немає коментарів:

Дописати коментар